Sunday, April 13, 2008

langkawi 08 : monday, 7-apr

hujan rintik-rintik pulak pagi ni. aku baru je bercadang nak pegi morning walk. capai kunci kereta, aku dan amai keluar pegi cari kuih dan roti untuk sarapan. kz yang nak sangat kuih seri muka tu tapi pagi ni takde pulak jual.

lepas sarapan, hujan pun berhenti. matahari pun dah menampakkan diri. kena turun jugak pantai sebab ni hari terakhir kat sini. kz kata nak ikut sekali aku and kw tapi sekadar cakap je lah. amai awal-awal lagi dah cakap "i'm done with pantai". air surut pagi ni. aku cuma jalan aje. nama pun morning walk. kw dah pun mula jogging. tengah jalan tu, aku nampak bendera malaysia dan kedah berkibar dan bergerak dalam laut. ada orang tengah berenang sambil bawak bendera rupanya. my guess is this guy is on training for a swimming challenge. tak tahan pulak aku tengok orang berenang so apalagi, masuk jugak lah dalam air...

naik dari pantai, terus bersiap dan berkemas untuk balik. the part that i hate most. penuh beg aku. masa pegi tu separuh aje isinya.

lepas check-out, sekali lagi ke kuah kalau-kalau masih ada yang belum dibeli. aku rasa macam tak nak je masuk kedai-kedai tu sebab takut terbeli lagi chocolate. dari sini, bergerak ke langkawi fair pulak. it's noon already so we have our lunch here at mcD.

masih ada banyak masa lagi sebelum perlu ke airport. make a stop at this popular laksa power stall beside the runway of langkawi airport. sambil makan laksa atau cendol tu, boleh lah tengok kapalterbang naik dan turun sambil dibelai angin laut...




dah ada foodcourt baru, starbucks and kenny rogers kat airport ni. but still, agak membosankan airport ni. amai's flight is one and half our earlier than ours. when the time comes, we say goodbye to amai. ada lagi satu jam lebih untuk aku, kw dan kz untuk abiskan masa kat sini. gone all those happy smiling faces. memang, kalau boleh nak sambung lagi cuti ni...

lega rasanya bila dengar pengumuman untuk boarding. sebelum naik, bergambar dulu dengan mahsuri. at 535pm, the flight ak6307 leaves the island of legends.

it's a short weekend gateway. but never shorts of fun. seronok, meriah dan puas hati...

langkawi, see you again next year!

2 comments:

Eddie said...

Next trip to Langkawi kurang2 kena sewa Merc C Class ok. Travel mesti in style walaupun poket rabak.

Synchro said...

menarik! terasa teruja nak pergi plak.. esp considering the fact that my last trip to langkawi was 10 years ago.. boleh dptkan tips...

by the way.. coklat dah habis ke?