Thursday, November 27, 2008

kota kinabalu 08 : tuesday, 4-nov

kejap aje masa berjalan. bosannya dah nak kena balik..

kemas beg siap-siap. lepas tu terus keluar. mula-mula sekali pegi makan kat centerpoint mall. dah nak dekat tengahari pun. from here, we just walk to handicraft center. tak pasti lah samada tempat ni jugak yang dipanggil philipino market tu. pasar atau arked ni tempatnya menjual segala macam jenis produk kraftangan dan cenderatamata. mutiara sabah antara yang ramai orang cari kat sini. rapat-rapat gerai dalam ni. sempit betul.




aku takde apa pun nak cari nak sikit. cuma pusing-pusing kalau ada apa-apa yang berkenan di hati. just grab some keychains for souvenier. sementara aku pusing-pusing tu, kw dengan hadi sibuk tawar-menawar kat satu gerai ni. macam-macam kw borong. sambil memborong tu berborak pulak. memang lah lama jadinya. lebih-lebih lagi kalau melayan kitorang ni..



aku pulak nak beli udang. hadi brings me to his usual place. park the car at segama waterfront and walk to far east seafood. udang kat sini semua dah siap dibekukan dalam ais. boleh bertahan sampai balik kl nanti. kat waterfront tu, sempat lah bergambar-gambar lagi sambil tengok bandar kk.



dari sini, hadi hantar ke airport. well, end of the journey. terus check-in termasuk udang sekali. malas nak bawak..hehe. it's a new terminal and looks nice. somehow i think most airports look the same. jam 415pm, mh2609 pun berlepas pulang. flight ni akan pegi labuan dulu. takes about 20 mins to there. kelam-kabut aku tengok pramugari nak hidang minuman. transit kat labuan lebih kurang 40 min. sempat lah aku dengan kw lari keluar kejap. maknanya, dah jejak lah kaki aku kat tiga-tiga wilayah persekutuan.



and finally about 45 mins later, off we fly back to kl. lepas makan, terus lelap. bila balik berjalan ni, mesti rasa penat kan. terjaga bila pengumuman cakap dah nak sampai. tapi lama lagi sebenarnya. kacau tidur aku aje. we safely land back at klia on time. dari sini, ambik limo balik semula ke cheras.


this is a trip fulls with lots of fun and food. thanks to hadi for the hospitality and fabulous time.
i will definitely include kota kinabalu in my annual trip!

No comments: