Saturday, March 8, 2008

bangkok 08 : sunday, 2-mar

aida already left for chengdu this morning for her business trip. pukul berapa agaknya aida bangun dan pegi airport. pagi ni lutfi ajak ke chatuchak sekali lagi. nak cari sling bag katanya. omar pulak nak pegi town cari transformer. petang nanti omar nak balik kl dah. before that, we had our breakfast at mcD first. dari victory naik bts ke mo chit. tukar naik mrt dari kamphaeng phet ke chatuchak park. and the mrt is free today due to the senator's election.


kedai beg yg kitorang tuju tu tak buka lagi masa kitorang sampai. jadinya jalan-jalan dulu tengok-tengok apa yang patut. kalau dah tertengok tu mesti terbeli. bought myself a pair of bermuda and two pieces of top. kedai beg tu pulak sampai sudah tak buka so we assumed that it's close for today. sebelum balik, singgah makan coconut ice-cream lagi. minah penjual ice-cream tu siap ingat lagi muka aku. kali ni, aku makan 2 cups pulak. bukan senang nak dapat.


tak dapat bag kat sini, pegi cari kat mbk pulak. dapat lah jugak akhirnya bag yang lutfi berkenan. aku jugak yang tak dapat cari kasut. aku yang sibuk cari kasut, resh pulak yang beli. aku ingat nak pegi centralworld pulak. dari mbk, jalan je ke siam paragon. sampai sini masing-masing dah tunjuk muka tak larat. termasuk lah aku. sementara diorang duduk minum, sempat lah jugak aku pusing paragon tapi takde jugak kasut yang berkenan. so aku, zaidi and sid nak balik dulu. zach and resh nak masuk ocean world kat bawah ni. lepas tu nak sambung shopping katanya.


malam keluar lagi.

zach and resh were already at bug&bee silom waiting for their food when sid and i went there. amboi...shopping sakan nampaknya diorang ni. laparnya tapi sid je yang makan dulu. aku nak sambung jalan-jalan kat night bazaar. tadi masa masuk je bug&bee, i saw one familiar face. it was miguel! gosh...haven't seen him for ages. tak sangka pulak boleh terjumpa kat sini. panjang jugak lah kitorang bertukar cerita.


seperti biasa, lepak bug&bee sebelum balik. tinggal aku, zaidi neo and lutfi. sid pun dah balik ikut resh and zach. dunno why, semua tak best and rasa tak sedap je malam ni. mungkin sebab it's gonna be our last night here. boringnya...besok dah nak balik dah...

malam ni aku and zaidi naik tuk-tuk balik ke hotel. dapat jugak naik akhirnya. seronok sebab sejuk je rasa angin malam. jalan pun lengang. cuma yang aku tak paham, kenapa tuk-tuk ni matikan enjin setiap kali berhenti kat lampu merah..??

No comments: